Online marketing bureau

 

Een online marketing bureau is een bureau dat marketing werkzaamheden verricht. Dit doen zij voor organisaties die online werken, zoals bijvoorbeeld webshops. Webshops kunnen op verschillende manieren online marketing nodig hebben. De producten moeten namelijk verkocht worden. Dit heet e-commerce. Om reclame te maken dat de webshop bestaat, zal er op andere manieren geadverteerd moeten worden. Een mogelijke manier is het gebruik van SEO. Dit staat voor search engine optimalization. Hiermee wordt geprobeerd om je website hoger te laten komen in de rankings op een bepaalde zoekmachine. Dit kan bijvoorbeeld bereikt worden door bepaalde zoekwoorden te gebruiken of door bepaalde links in je tekst te verwerken.

 

Wat doet een marketing medewerker nog meer?

Een medewerker van een online marketing bureau houdt zich voornamelijk bezig met de promotie van producten en het creëren van zichtbaarheid van het bedrijf waarvoor hij werkt. Hiermee zorgt hij voor dat de verkoop van producten bevorderd wordt. Een online marketing medewerker doet dit dan specifiek voor online winkels. Zaken die bijdragen aan de online marketing zijn teksten die fijn geschreven zijn, goede reclames, een opvallende slogan en een duidelijke website. Om dit te bereiken kan een marketing medewerker onder andere gebruik maken van SEO. Ook SEA is belangrijk, wat staat voor search engine advertising. Dit is dus het adverteren van je website op een zoekmachine. Ook dit kan, net als SEO, bijdragen aan de vindbaarheid van je website en zo je producten onder aandacht brengen. Daarnaast kan een marketing medewerker ook helpen met het analyseren van je website. Dit gaat over waar de meeste mensen op klikken op je website. De punten waar verbetering nodig zijn, dus waar weinig op geklikt wordt, hebben bijvoorbeeld een aantrekkelijkere tekst nodig, met meer zoekwoorden.

 

De juiste doelgroep kiezen

Een belangrijke zaak waar bij online marketing rekening mee gehouden moet worden, is de doelgroep. Wanneer de doelgroep niet bekend is, is de kans groot dat de reclame of advertentie niet gaat werken. Ook kunnen de juiste zoekwoorden hier weer bij helpen. Als je een zoekwoord kiest voor je SEO teksten, kies dan een zoekwoord waar jouw doelgroep op zou zoeken bij een zoekmachine. Ook kunnen kleuren in reclames bijvoorbeeld meer aansprekend zijn voor een jongere doelgroep, terwijl een zakelijk design juist meer zakelijke mensen zou aanspreken. Daarnaast is het belangrijk om te letten op de schrijfstijl. Voor kinderen zijn makkelijke woorden gepast, terwijl voor bijvoorbeeld juristen het beste in vaktaal geschreven kan worden.