Belangrijke trends in de printermarkt

 

Hoewel de grafische industrie de afgelopen jaren niet onbekend is geweest met de uitdagingen, heeft de komst van de COVID-19-pandemie het beeld aanzienlijk veranderd. De gevolgen voor de sector varieerden tot dusver van een duikvlucht in kantoorafdrukken als gevolg van de wijdverbreide verschuiving van thuis naar huis tot de ontbinding van het overnamebod van Xerox op concurrent HP Inc. De verkoop van apparatuur en servicemogelijkheden is waarschijnlijk op in grote mate vasthouden. Niemand kan zeggen hoe lang de pauze zal duren of hoe de printindustrie er precies uit zal zien na deze periode, maar de crisis is niet zonder kansen voor leveranciers en leveranciers van oplossingen in de branche. Sommigen zijn van mening dat de bredere acceptatie van thuiswerken nieuwe kansen creëert in de printmarkt, met een groter belang bij het printen in thuiskantoren. En zodra de economie weer opengaat, staan ​​printleveranciers ook klaar om te blijven werken om hun hardware te stimuleren en de verkoop te voorzien van vernieuwde bedrijfsmodellen en innovaties zoals hervulbare HP cartridges en apps op het apparaat.

 

Afdrukken blijft missiekritisch

Zonder twijfel schetst de huidige crisis en de verschuiving naar thuiswerk niet de beste scenario's voor de grafische industrie. Maar na het einde van de omwenteling en de terugkeer van een zekere mate van normaliteit, geloven veel experts dat er genoeg zakelijk drukwerk zal plaatsvinden. Voor veel bedrijven blijft print 'bedrijfskritisch'. Het is veel beter wanneer informatie op papier staat dan op elektronisch formaat. Ik heb zakenmensen die ik weet wie me voortdurend zegt dat een stuk papier een oproep tot actie is. Het ligt fysiek voor me en roept me op om iets te doen.

Managed Print Services breiden hun bereik uit

De groei van managed print services in de MKB-markt zet door en ook MPS wordt steeds meer gecombineerd met andere soorten relevante services voor klanten. Het blijft een neerwaartse markt bewegen, naar de MKB-markt. Maar we zien ook een uitbreiding van waar we het over hebben met managed print services. Ik denk dat managed print, als het alleen geïsoleerd is om te printen niet meer van deze tijd is. Nu denk ik dat we alle technologieën rondom het document en de bedrijfsinformatie beheren. Dus of het nu een leverancier of een dealer is, het is niet alleen managed print – maar het beheert documenten, het beheert het netwerk, het beheert de beveiliging. De traditionele grafische industrie biedt een heel scala aan aanbiedingen om hun kanaalpartners te helpen zichzelf beter uit te breiden naar hun klantenaccounts.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *